SSABs Customer Portal

Kundportalen fungerar som en digital hubb där kunder kan hantera sina affärer med SSAB och på enkelt, effektivt sätt hitta den information som de behöver.

I Portalen kan du spåra dina beställningar från stålverk, söka efter lagerförda material och bekräfta lagertillgänglighet direkt med din SSAB-säljare. Dessutom kan du söka efter och ladda ner materialcertifikat kopplade till dina beställningar.

Vi arbetar ständigt med att förbättra portalens funktionalitet med fler användbara funktioner, till exempel hämtning av orderbekräftelser, fakturor och transportdokument.


Financial informations

Så börjar du använda SSAB Customer Portal

Om du redan är kund hos SSAB ska du kontakta din säljare som hjälper dig lägga upp ett nytt användarkonto.

Om du är ny hos SSAB och ännu inte har någon återförsäljare, kan du registrera dig som användare av den begränsade versionen av portalen. Du hittar registreringsformuläret på kundportalens inloggningssida.

Vi hoppas att du får glädje av vår nya digitala globala plattform!

SSAB Extranet

SSAB Customer Portal

Ett bättre sätt att hantera dina affärer med SSAB! Hitta tillgängliga lagerprodukter i din närhet och bekräfta tillgängligheten med din SSAB-återförsäljare direkt i portalen. Här kan du även söka efter och ladda ner materialcertifikat kopplade till dina beställningar.

Om du är ny hos SSAB och nyfiken på vårt utbud i din region kan du få tillgång till en begränsad version av vår kundportal med hjälp av självregistreringsformuläret på inloggningssidan.

Materialcertifikat

Sök efter och ladda ner materialcertifikat kopplade till leveranser från ditt stålverk och servicecenter.

I denna tjänst ingår certifikat för leveranser från finska stålverk och stålservicecenter i Finland, Polen, Ryssland och Turkiet.
Om du saknar användarkonto kan du registrera dig här.